Számtalan helyen olvashattok manapság edzéstervekről, fogyókúrákról, mi a helyes étrend, hogyan kell életmódot változtatni. Egy kezdőnek, segítség nélkül, viszont nagyon nehéz ennyi információból kiszűrni, hogy mégis melyiket kövesse, és egyáltalán van-e valóságalapja annak, amit éppen olvasott.

Ezért inkább vegyük sorra milyen tévhitekkel lehet találkozni az edzőtermekkel kapcsolatosan:

  1. Túl izmos leszek!

Talán ez az egyik legtöbbet hallott „kifogás”, egy örök probléma amivel rendszeresen találkozunk.

Már most fontos leszögezni, hogy senki nem lesz olyan izmos hipp-hopp véletlenszerűen, mint azok a fitneszmodellek, kigyúrt versenyzők, akiket az újságokban, interneten látunk nap mint nap. Ők életvitelszerűen űzik ezt a sportot, annak minden szépség- és árnyoldalával. Egy teljesen felépített, szigorú rendszerben végzik az edzéseket és étkezéseket, az átlagosnál jóval keményebben és többet edzenek. Minden étkezés időre, grammra pontosan be van nekik osztva.

Viszont ez nem azt jelenti, hogy ha te félvállra veszed az edzéseket, étkezéseket akkor nem leszel “túl izmos csak kicsit”, igenis mindenkinek a saját határait kell feszegetni, hogy a fejlődést elérje a saját testén. És ha ennek eleget teszel, számolj azzal, hogy tónusosabb lesz a tested és az izmaid, szebb lesz a testtartásod, gyorsabb lesz az anyagcseréd, fittebb és energikusabb leszel. Erősebb, ügyesebb és kitartóbb leszel tőle.

  1. Sok hasizomgyakorlatot csinálok, hogy lemenjen a pocakom!

A legfontosabb, amit tudni kell hogy helyi zsírégetés nincs! Nem lesz kockás a has, és nem megy le a zsír a hasfalról a sok különféle hasizomgyakorlatoktól. Ezekkel a gyakorlatokkal remekül lehet fejleszteni a törzsünk stabilitását, a tartásunkat, a hasizmaink mélységét.

A zsírszövet eltüntetésére a szigorúan betartott étkezés a megfelelő módszer, valamint egy egyénre szabott súlyzós edzésterv. Ugyanis egy súlyzós edzés során jóval több energiára van szüksége a szervezetnek, mint pl. egy sima kardió edzésnél, ergo több zsírt is fogsz elégetni. Éppen ezért az izmok erősítése fontos része egy fogyasztó edzésprogramnak is.

  1. Gyorsan lefogyok, mert…

…itt a bikiniszezon, vagy esküvőm lesz, stb.

Ez senkinek sem ajánlatos, mert jojó effektushoz vezet! Ez röviden annyit jelent, hogy ami gyorsan lement, az gyorsan vissza is fog jönni. Ez nem minőségi fogyás, mert nem a zsírtartalékból fogsz veszíteni, hanem nagyrészt az izomzatodból. Folyamatos koplalás mellett, hosszú távon nem lehet eredményesen lefogyni. Ugyanis a szervezetedet ezzel arra figyelmezteted, hogy éhezel, ezért a zsírszövetedet csak egyre jobban elkezdi majd tartalékolni. Az anyagcseréd majd lelassul, a zsír pedig marad, ugyanis az elsődleges energiaforrás nem a nehezen mobilizálható zsír, hanem a könnyen bontható izomszövet lesz. És ahogy befejezted a „gyors fogyit” a zsír tovább fog gyarapodni, gyorsabban mint előtte.

Tehát ha minőségi fogyásra vágysz, sokkal jobban jársz ha kiegyensúlyozott étrendet követsz, és legalább hetente 3x, ha megteheted edző felügyletet mellett, sportolsz. Valamint az étrendedből nem hiányozhat semmilyen létfontosságú tápanyag!