Első lépések az edzőterem felé

1. A megfelelő helyszín kiválasztása
A legjobban akkor jársz, ha munkahelyed vagy az otthonod közelségében találod meg azt a fitnesztermet ahova rendszeresen járni fogsz.
Amit még érdemes figyelembe venned, hogy olyan atmoszférája legyen a teremnek, ahol jól érzed magad és nem feszélyez a légkör.
Terepszemlén, amit még meg kell nézned, hogy van-e elég kardio- és erőgép, hogy ne kelljen sokat várakoznod, és ezek rendszeresen karbantartottak-e, előny lehet még ha az edzőteremben található szauna, tréning után beülni relaxáló hatással bír. De az ingyenes parkolási lehetőséget se felejtsük ki!
2. Kezdőként ajánlatos szakmai felügyelet mellett elkezdeni az edzést.
A személyiedző elkészíti Neked az állapotfelmérésedet, közösen összeállítjátok az edzéstervedet a céljaid alapján, valamint begyakoroljátok ezeket a feladatokat, a gépek beállításait is elsajátíthatod. Így később nem lesz szükséged állandó segítségre és magabiztossá is tesz, hogy amit csinálsz, azt jól csinálod.
3. Edzőtermi etikett
Az egyik legfontosabb, hogy váltócipőt mindig vigyél magaddal, a törölköző mellett. Bár nagyobb termekben törölköző bérelhető is.
Ne foglalj el feleslegesen olyan gépet, amit már nem is használsz, miközben hosszasan diskurálsz a melletted edzővel.
Ha befejeztél egy edzéssorozatot, akkor mindig pakold össze magad után az eszközöket.
Kardiogépeknél gyakori a várakozás, így ne furakodj mások elé.
4. Legyen edzéscélod!
Fontos, hogy tudd milyen eredményt szeretnél elérni, mennyi időn belül, és ehhez mennyi időt tudsz szakítani. Nagyon fontos a rendszeresség, legalább heti 3 edzéssel tudod a kívánt eredményt elérni.
5. Amire szükséged lesz:
Egy jó edzőcipő elengedhetetlen.
Megfelelő „lélegzőnadrág, -felső”, amely nem tartja magában az izzadságot, valamint sportzoknik.
Egy kulacs, mert folyamatosan pótolni kell az edzés során a vízveszteséget.
És a már említett törölköző.

Irány a fitneszterem!